Friday, May 20, 2011

kenangan teknik pd

assalammualaikum


     "kita semua sepakat di kampung hai pening lalat. mengucapkan selamat pengantin baru"

pernah dengar lagu toh? lagu dari cite P.Ramlee dulu2 toh. haa! ingat kann. sebenarnye lagu nie pernah dinyanyikan secare official oleh beberape budak kelas aku mase form5 dulu.  takde lah official pon. bajet je toh. dorang kene nyanyi pon sebab tak dapat jawab soalan yang diajukan kepada dorang dalam kelas sejarah. cegu Junaidah dengan spontannye bentang karpet dalam kelas dan suruh budak2 nie duduk bersile kat situ. haha kelakar gile tengok muke dorang yang macam innocent toh. tapi kitorang jugak yang banyak membantu untuk nyanyi lagu nie. tolong member. (bajet)


     "tak beso tgk ore lawo pingge kecik body besa bile tgk berase gere nak wat guano kat anok ore"


ok. nie lagu kelantan. yes! meme kawe bukan ore klate tapi sainn kawe ore klate. (broken ak nye klate) takde lah nie sume member2 aku lah yang ajar lagu2 dikir nie. aku ade member asal kelantan dan lagi sorang toh pernah sekolah kelantan. so, automatic nye lah die pandai kecek klate nie kan. mereka nie lah yang bawak lagu2 yang aku tak pernah dengar nie masuk dalam jiwe aku. *aicecehh
korang nak dengar? best oh lagu die. ce dengar ce dengar  mesti korang akan terpikat pasni. (yeke? err )




        "kuti-kuti sambado podadi sambado apa peri yenna murughupu2 tikatikodaa tinametiyya2"

aku rase korang tak pernah dengar lagu nie kot. lagu india. nie pon member aku yang ajar. die cakap lagu nie macam lagu budak2 kecik lah. aku plak sanggup menuntut ilmu nie dan menghafalnye. ntah pape lah aku nie kan. haha tapi memang hafal lah. sampai budak2 dorm aku pon ikot sekali nyanyi. hebat kan penangan lagu nie. haha aku siap tulis kat blackboard kelas lagu nie. :)

bukanlah gambar guru tersebut yang menjadi perbualan tapi yg dalam box merah toh. tataw lah kalau korang nampak ke tak. hehe. act, aku ade upload picture nie dalam fb aku. toh pon sebab lagu nie lah. tapi dah dekat hari guru alang2 lah aku wish sekali ntok hari guru. tapi aku takde lah cakap motif sebenar aku upload picture nie ntok ape. kejap lagi ade pulak yang terase kann. haha

"deyy, yabutetto. yamirrboluu. tumsanaa akekandanaa"
hah! nie pon member aku jugak yang ajar. nie macam hindustan kot. kot lahh eh. act, aku ade video lagu nie. tapi taknak upload sebab macam memalukan aku je nanti. haha memang aku cepat belajar bende merepek2 nie. haha  Mien mien. best kawan ngan die. die lah ajar bende2 ngarut nie. :)

 p/s : aku rindu zaman persekolahan :(

3 comments:

myra shahyra said...

syiro ! follow aq la der ! haha..ko ni wt aq sodeyh lak ngn cito2 ko ni..='( .. nk skola..*bajet

myra shahyra said...

syiro !

S Y I R O ! said...

haha. dah follow dah derr.
bajet je kau. dulu pon asyik ponteng je kau kann. haha