Saturday, June 25, 2011

teringat kembali

assalamualaikum


pass is pass kan. tapi kenangan dengan kawan2 tak pernah lupe. tak lapuk ditelan zaman. tak lekang dek hujan. (apekahh? failed! ) haha. ape2 jelah dik oi. nie sume angkare tak fokus dalam kelas bahasa melayu dulu. ciss. jangan salahkan cikgu yang mengajarr. salahkan aku yang main2 dalam kelas. haha


tadi chat dengan malin. habis sume cite lame dibongkar kembali. seronokkk. sebab kami memang rapat. bukak cite kelas cikgu zahayu. guru bahasa melayu aku. memang sejak aku masuk teknik , ade je yang tak kene. anti betul. mase form 4 disebabkan aku dengan malin banyak cakap kami terpakse dipisahkan. dengki kan. 


form 5 tak same kelas dengan malin. tapi banyak jugak kene bahan dengan cegu. aku ingat lagi awal tahun. terase kehilangan malin. so , tak banyak cakap sangat. cegu pelik je. sebab aku nie memang banyak mulut. 
cikgu : kenape kau senyap je? azam tahun baru ke? 
aku : ha'ah. saya ingat tahun nie saya tak nak banyak bercakap. 
nak SPM lah katekan. :)
cikgu : heh , tak payah lah. kite tengok je minggu depan. 
eh , tak payah minggu depan lah. kite tengok je besok. haha
aku : (pergh , memang mencabar aku nie) ok. tengok je lah nanti. 

tapi memang betul , besok nye aku mule memekak balik. damn! 
see! baru hari first dah kene kan aku. haih. tapi aku tak kan lah dok diam je kan. haruslah balas balik. haha. 

pertengahan tahun aku rapat dengan muiz. (malas nak cite sebenarnye. tapi nak cite gak) ok , kami rapat je. tak couple pon. tapi ramai yang anggap kami begitu. maybe sebab kami rapat sangat kot. kat sekolah jarang jumpe. sebab aku punye lah jage2 tak nak ade cegu taw. sebab muiz toh best student kat sekolah aku. so , paham2 jelah. sume cegu kenal die. memang terbaek lah kami time toh. 

dalam kelas cegu tibe2 tanye. sape dalam kelas nie yang dah bercouple? perghh. aku kenekan mien. tapi budak2 nie sebut2 name aku. ciss. puas lah cegu tanye sape budak toh. dorang jahat ouh. bagi klu kat cegu. 
budak kelas : dekat je cegu , sebelah blok. 
cikgu : kelas ape? budak vokay ke?
budak kelas : eh , tak lah. budak pandai.
cikgu : yelahh , kelas ape. 
aku : weyhh , apenie? aku single lah. (sambil berkumat kamit suruh bdk2 nie diam)
dah lah cikgu , buat ape cikgu nak tahu. lebih baik kite teruskan P&P nie. 
(saje nak tukar topik)
cikgu : hm . yelah. nanti taw jugak. :)

kelas cegu zahayu selalu lepas rehat. dah lah kami memang mengambil mase yang panjang untuk menikmati makanan. time rehat ada jugak jumpe muiz. one day toh , kami jumpe kat library. sebab aku puase. so , tak makan lah. dia lepak dengan aku. angah pon ade time toh (member aku) kami bertige. library toh jalan pintas untuk ke kelas. sekali cegu zahayu masuk. pergh. memang aku tutup muke dengan surat khabar lah kan. masuk kelas , terus kene bahan. tapi aku menafikan sekeras-keras nye ade ape2 dengan muiz. :)

orait , ingat dah ok lah kan. kami jumpe lagi. tapi muiz ajak lepak kat kelas aku. makan ais-krim lagi. duduk kat meja aku. lepak2.  aku dah cakap dengan dia lepas rehat kelas cegu zahayu. so , kene lah blah awal sikit. sebab cegu memang rajin masuk awal ke kelas. apa yang disangkekan tak mengene. sebab cegu masuk awal gile babeng. siap ade yang mengikut dia dari belakang plak tuh. ciss. memang dia kenekan kami gile2 lah time toh. muiz cakap kami makan2 ais-krim je. tak buat ape2. damn! kantoi lagi. muke aku dah merah padam dah sebab malu gile kot. 

pastu kelas start. abes satu kelas dia jaje cite aku. tapi aku rase tak sampai ke bilik guru lah. cegu baek jage aku punye name. haha. tapi memang aku lah kene tanggung malu sebab kelas haritu kalau boleh sume bende dia nak kaitkan dengan aku dan ais-krim. cehh. sabor jelahh~

tibelah hari kecemerlangan pelajar. muiz memang banyak gile dapat anugerah lah kan. siap dengan tokoh pelajar lagi. dia mintak aku pegang anugerah2 toh. sambil toh aku jalan2 lah dengan member aku. sekali kene panggil dengan cegu ro'os. (guru kelas) sebelah nya cegu zahayu. tengah syok - syok boraak tibe2 ntah jilake ape datang , bende2 aku pegang toh jatuh depan dorang. damn! macam takde tempat lain nak jatuh kan. aku pon kutip lah balik sambil cover name pemenang anugerah toh. budak2 lain dah bantai gelakkan aku. 
cikgu ro'os : banyak nye. sape punye?
aku : ouh , kawan saya punya. saya mane lah layak nak dapat sume nie
cikgu ro'os : sape kawan awak?
aku : err , muiz. dia suruh saya pegang kejap tadi.
bdk2 nie dah gelak2. 
cikgu ro'os : ehh , kenape suruh awak pegang plak?
aku : err , ntah dia. saje je kot. amek pengajaran. haha
cj7 : ade udang disebalik batu nie cikgu. haha
cikgu ro'os : ouhh , banyak udang nye kan. haha :D

kantoi lagi kann. padan muke aku. malu lagi. tapi takde lah satu sekolah tahu. aku bersyukur dapat cikgu2 yang tak menjaje cerite anak murid mereka di bilik guru. betul derr , kalau korang lepak bilik guru toh. memang pelbagai cerite korang dapat taw. korang as student pon tataw cerite kan. tapi cikgu2 sekolah aku nie dah macam internet bergerak. lebih pantas dari kak kiah propaa. so , korang kene hati-hati. ade yang memeghatiiii. haha

then , lepas hari anugerah toh. kami macam biase lah kene study lagi sampai SPM. banyak cegu bagi latihan. tapi banyak paper 2 jea. aku suke. sebab takde karangan panjang lebar kene buat. :) 

tak tahu lah ade soalan berkaitan dengan memilih pasangan ke atau sekadar selingan. (lupee) cegu cakap , kalau nak pilih , pilih macam tokoh pelajar ke. yang banyak menang anugerah lah kan. ciss. perli aku lah toh. terus jadikan aku sebagai contoh. what theee??! seperti biase aku tetap menafikan nye. cegu cakap : ehh , saya tak cakap pon awak bercinte kan? haha 
ok finee. ciss. memang aku duduk dalam kelas kene banyak bersabarrr. 

konon sekarang dah habes sekolah tak kene lah kan? tak dapat derr aku nak lari. dengan tak semena-mena nye dia add aku. ciss. mane plak dapat taw aku punye fb nie. sebagai anak murid yang baik aku approve jelah. tapi memang aku kene berhati-hati lah kalau nak post ape2. 


haha. ciss. pandai je nak menjerat aku. muiz dapat 9A. aku betting dengan dia 10. so , tak dapat lah kan. pape pon. aku happy lah dengan result dia. :)
tapi sekarang aku memang dah tak ade ape2 lagi dengan muiz. tak rapat dah. jangan lepas nie korang nak kait-kait kan lagi. pass is pass. haha

btw , aku sayang cikgu zahayu *tetibe  Eh, memang selalu sayang lah. cubitan2 dia pelbagai jenis. ade cubit sayang , cubit manje , cubit geram. pergh! sume aku dah kene. cubit geram paling sakit lah. pernah sampai biru aku punye lengan. tapi aku takde lah buat report polis. sebab cegu tak takut. ciss. aku ade cakap dengan cegu , nak saman dia. pastu dia cakap kite tengok sape yang saman sape. haha. aku cakap taknak lah. malas nak turun naik court. nanti mengganggu SPM aku. haha 

ramai cakap cegu nie garang. tapi bagi aku. takde lah garang pon. kalau korang tak biase memang macam toh lah kan. tapi aku dah lali dengan perangai dia. kalau dia masuk kelas muke masam mencuka. pasti nye keluar dari kelas kiteorang , muke dia berseri2. sebab gelak je dalam kelas. anak murid yang baik haruslah pandai mengambil hati cikgunya. tak gitu anak-anak? haha


p/s : baru perasan entry aku panjang berjelaaa. haha. :)

2 comments:

MIMIAZMIDA :] said...

rinduuu na dduk asrama! :D

syahiraaghani said...

nasib baik ko sempat dok asrama kejap. merase lah jugak kan. haha