Tuesday, July 5, 2011

kanak-kanak

assalamualaikum , 


(lame pikir nak starting dengan ape nie) 
.... sepatutnye kami balik sabtu , tapi terpakse tunde hari ahad. 
mengapakah? ok . sebelum balik toh macam biase lah pegi kubur dulu pastu singgah rumah makcik aku kejap. tapi , kami dapat call yang mengatakan anak sepupu aku meninggal. Seri ape ntah name nye. terkejut gile lah kiteorang. yelahh , budak toh baru 1tahun6bulan. rupenye lemas.


terus gerak pegi rumah makcik aku. tapi di bawak ke hospital tapah. yang ade jiran-jiran nye je. kami ingat lemas dalam kolam ikan depan rumah dia. rupe-rupenye lemas dalam tong air. bagaimanakah?


opah nye memang tadah air hujan dalam tong toh. (tong sampah hitam) arwah nie plak memang selalu main air kat situ. selalu nye air penuh. tapi haritu , air nye tinggal setengah. so , arwah nie cube nak capai untuk main air toh. tapi terus terpelangkup masuk dalam toh. kaki kat atas. terus lemas. opah nye memasak kat dapur. bile dipanggil cucunye toh tak menyahut. terus keluar carik dan nampak dia dah lemas.


kalau mengikut lojik akal lah kan. tong toh sepatutnye jatuh. tambahan plak badan nye besar. tapi , takde plak jatuh. hmm. memang dah ajal nye kan.


paling sedih dah tentu maknye. dah lah anak sorang. nasib baik tak rebah. fuhh. insyaAllah ade hikmah disebalik semua nie. kene banyak bersabar dan redha. :)


Sofia , anak sepupu aku jugak. umur 1tahun 7bulan kot. dia nie nampak je baik. tapi gangster gile. tapi , bile kite cakap " cantiknye diaaa" hah! mule lah tersipu-sipu malu. perasann gile. walaupun kite puji tak ikhlas. :D


lagi satu perangai nye , dia suke mengadu kat orang. tak kesah lah dia kenal ke tak orang toh. memang tak taw malu punye budak. sambil mengadu toh buat muke nak nages cakap orang lain buat. padahal tak buat ape-ape pon. AUTAAA JE LEBIH ! 


one more , bile dia peluk orang. cakap lame tak jumpe. mesti dia akan peluk kuat-kuat pastu tepuk-tepuk belakang badan orang toh. haha. berlakonnnn! 


gambar dia aku takde plak. nanti kalau aku balik kampung lagi . aku snap pic dia. :)

4 comments:

Hans said...

Ya Allah
kesiannya
memang dah takdir dah sampai ajal kan
sedih baca
bagi aku bia budak2 mandi memang xleh tinggalkan
bahaya

Ukur Baju Di Badan Sendiri

Adam Roslan said...

Nama pun kanak kanak :)

Innity Ambil Kisah Iklannya

hayatFARAH said...

da ajal kan..
kat mane pown boley..

syahiraaghani said...

toh lah pasal. bahaye sgt2. jgn lah tngglkn bdk2 kecik sorg2. fuhh