Saturday, August 13, 2011

Car Tack ong ong

Assalamualaikum ,

*car tack - katak
ong kedek kedek ong kedek kedek~

camtu lah bunyi katak *yeke

harini aku nak cite pasal katak . katak ialah sejenis nate yang tak boleh berlari . hanye mampu melompat .
harini hujan . kenape hujan ? sebab katak panggil . tak percaye ? tengok video nie . dulu dulu bukan main hebat nyanyi kan. haha *flashback



nak panggil , panggil lah. tapi aku rase tak perlu kot nak masuk rumah aku dengan muke tak bersalah toh .
tak payah kau nak carik alasan masuk rumah aku sebab nak amek microphone / speaker lah. aku dah masak dengan alasan toh. huh

kau bukan nye tak taw aku memang makhluk yang geli geleman dengan katak nie. serious aku geli . dah lah perut buncit . pregnant ke ? haish Bertambah geli lah aku.

tengah syok aku tengok tv , kau sedap je lalu depan aku . kalau kau lompat , memang dah ade kat badan ku yang empuk lah kan . damn !

aku slow slow beredar dari tempat duduk toh sambil mate melilau carik penyodok sampah .
ok dia main lari lari dengan aku . dah lah aku geli . boleh plak dia dok belakang almari . hah , camne ke gaye nye aku nak keluarkan nye. adoyy . tak sanggup de aku nak angkat kau . kang kau lompat , naye je aku pengsan kat situ jugak . haihh .

aku letak penyodok celah almari toh . (muat plak dia masuk . memang flexsible betul )
sementare tunggu kau keluar , (penuh harapan harap dia keluar) aku dok belek belek bekalan yang abah bawak dari moreh kat surau tadi . (belek lah sangat , padahal dah ngap masuk mulut . cehh ) toh lah pegi surau tak . moreh nak . hahaha

oh , lari topic . tak lame pastu katak tadi keluar dari belakang almari tadi dengan badan penuh habuk . (nampak sangat belakang almari tak sapu) hahaha . sape suruh dok belakang toh . padan muke kau !

pandai pulak toh , tanpa disuruh terus je masuk dalam penyodok yang awal awal lagi aku dah sediakan toh . good job ! sebab memudahkan keje aku . terus aku bawak dia berjumpe kaum kerabat dia yang lain yang sudah sedia ada memekak kat luar rumah . sekian ~

*walaupun aku geli geleman dengan spesis spesis berbadan sejuk dan berlendir , aku takde plak nak bunuh . sebab dia pon nak hidup jugak . peace :)

16 comments:

SperMAtids BloG said...

hahaha! klakar bunyi katak!
bunyi katak ke frog nie?

syahiraaghani said...

err . katak dengan frog same je kan. cett cett

SperMAtids BloG said...

hahahh

hayatFARAH said...

haha..kalau mak ak..
dah lari msk bilik nthen kunci pintu.

syahiraaghani said...

farah ; amboi , smpai kunci pintu. ngerii betul.

atyn nayn said...

haha. hebak2! haha.geli uhh.huhu.

sifu im said...

ko goreng je la katak yg masuk umah ko tu..org thai selamber je goreng

Hans said...

katak ok lagi
jgn kodok
itu bahaya
:-)

syahiraaghani said...

atyn ; betul2.

sifu im ; goreng? aku pegang pon geli. nie plak nak mkn. erghh

hans ; haha. kodok cmne plak eh? comel x?

-iXxOrE- said...

geli katak jugak!!!uhuk3!!

syazu said...

haha..kelaka dowhh

syahiraaghani said...

ixxore ; yeah , geng ! sep2.


syazu ; katak biadap xberadap msk rumah org~

roq said...

hahahaha....damn u katak! heheh

singgah2 la sini :)

syahiraaghani said...

roq ; haha. emo lebih nmpk :p

pha is said...

kalo pompuan takut katak, nmpak aweet je... tapi kalalu laki..??? hampeh..!!! hehehe

syahiraaghani said...

pha is ; haha. betul toh. kalo lelki takot katak , xgentle lah pngecut lah dan plbgai yg negatif2 lgi. haha